Użyj specjalnego płynu chłodzącego do samochodów japońskich i koreańskich marek

Około 20% nowych samochodów w Europie to samochody japońskiej lub koreańskiej marki. Większość japońskich i koreańskich producentów samochodów zaleca specjalny płyn chłodzący. Skład i działanie tego płynu chłodzącego wyraźnie różnią się od innych płynów chłodzących i dlatego nie powinno ich zabraknąć w warsztacie.

Podsumowanie

  • Obecnie w warsztacie potrzebnych jest ponad 7 różnych płynów chłodzących, zalecanych przez producenta samochodu.
  • Flota samochodowa w Europie składa się w ponad 20% z marek japońskich i koreańskich. Dla wielu z tych samochodów (zarówno obecnych, jak i starszych modeli) zalecany jest płyn chłodzący, który musi spełniać tzw. normę „JIS K 2234-2006 Klasa 2”.
  • Płyn chłodzący MPM 86000CLP jest unikalnym, tak zwanym hybrydowym płynem, który spełnia, a nawet przewyższa tę normę.
  • MPM 86000ALP lub MPM 86000CLP nie powinno zabraknąć w Twoim warsztacie.

/assets/812243b2-3fed-46bf-bb8b-dcbaf66bc5b0.png

Płyn chłodzący i zapobiegający zamarzaniu MPM specjalnie dla japońskich i koreańskich marek

samochodów wielu japońskich i koreańskich producentów samochodów, w tym Honda, Toyota, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Subaru i Suzuki, zaleca specjalny płyn chłodzący dla wielu swoich modeli. Ten płyn chłodzący musi spełniać co najmniej japońską normę przemysłową „JIS K 2234-2006 Klasa 2”. Zastosowanie innego płynu chłodzącego może prowadzić do bezpośredniej awarii i uszkodzenia układu chłodzenia oraz pośrednio silnika. Z powodu stosowania niewłaściwego płynu chłodzącego, pompy wodne są przedwcześnie wyczerpywane. Ponad 60% usterek w pracy pompy wodnej jest wynikiem problemów z uszczelnieniem spowodowanych użyciem niewłaściwego płynu chłodzącego. O wiele gorsze (ponieważ nie ujawniają się natychmiast) są korozja i tworzenie się kamienia w silniku! Prowadzi to do kosztownych napraw i niezadowolenia klientów. Zawsze należy używać właściwego płynu chłodzącego i odświeżać go w odpowiednim czasie, aby zapobiec tym problemom.

Japońscy i koreańscy producenci samochodów mają własną opinię na temat optymalnej ochrony i osiągów dzięki płynom chłodzącym. W tej opinii bardzo ważne jest, aby płyn chłodzący „pasował” (kompatybilność) do zastosowanych materiałów (zazwyczaj różnych metali i materiałów uszczelniających) w bloku silnika i układzie chłodzenia. Zapewnia to najlepszą ochronę przed korozją i wyciekami.

MPM posiada dwa doskonałe produkty, które w pełni spełniają wymagania japońskich i koreańskich producentów samochodów w zakresie płynu chłodzącego:

  • Seria MPM 86000ALP (środek zapobiegający zamarzaniu; do rozczieńczenia)
  • Seria MPM 86000CLP (płyn chłodzący gotowy do użycia; ochrona przed zamarzaniem do -37°C)

Produkty te przewyższają nawet zalecaną normę „JIS K 2234-2006 Klasa 2” oraz międzynarodowe normy ASTM D3306 i ASTM D6210 i są dostępne w pojemnikach o pojemności 1, 5, 20, 60, 205 i 1000 litrów.

Szczególną cechą tego płynu chłodzącego, opartego na glikolu etylenowym, jest to, że jest to płyn hybrydowy, wykorzystujący technologię dodatków organicznych w połączeniu z pakietem dodatków fosforanowych. Jest on również nazywany chłodziwem P-OAT (Phosphated Organic Additive Technology). Tam, gdzie wielu europejskich producentów samochodów nakazuje stosowanie płynu chłodzącego zawierającego krzemiany (na przykład płynu chłodzącego o specyfikacjach G11, G12++ i G13), japońscy i koreańscy producenci samochodów zakazują stosowania krzemianów w większości modeli. Nowy płyn chłodzący MPM 86000CLP jest zatem wolny od krzemianów i innych szkodliwych lub niebezpiecznych substancji, takich jak azotyny, borany i aminy. Dodatkową zaletą płynu chłodzącego MPM 86000CLP jest to, że utrzymuje on układ chłodzenia w czystości wewnętrznie i zapewnia doskonały transfer ciepła, co zmniejsza ryzyko przegrzania.

Płyn chłodzący MPM 86000CLP jest biodegradowalny, ale podobnie jak wszystkie inne płyny chłodzące na bazie glikolu etylenowego, jest bardzo szkodliwy w przypadku połknięcia. Aby zapobiec ryzyku połknięcia, MPM 86000CLP zawiera dodatek (środek emetyczny) chroniący przed połknięciem.

Wskazówki dla warsztatu

  • Upewnij się, że Twoi mechanicy wiedzą, że większość japońskich i koreańskich samochodów wymaga specjalnego płynu chłodzącego
  • MPM 86000ALP i MPM 86000CLP są tymi specjalnymi płynami. Są one zgodne z normą „“JIS K 2234-2006 Klasa 2”.
    MPM 86000ALP jest środkiem zapobiegającym zamarzaniu, do rozcieńczenia.
    MPM 86000CLP jest „gotowym do użycia” płynem chłodzącym, który chroni przed zamarzaniem do -37°C.
  • Płyn chłodzący musi być odpowiedni do rodzaju metali (żeliwo, aluminium, magnez itp.) w układzie chłodzenia i bloku silnika; w przeciwnym razie wystąpi nieodwracalna korozja, a tym samym poważne uszkodzenia.
  • Nigdy nie należy mieszać różnych płynów chłodzących.
  • Produkty chłodzące/zapobiegające zamarzaniu (na bazie glikolu etylenowego) są bardzo toksyczne! Zawsze przechowywać je w oryginalnym opakowaniu, a nigdy w butelce z wodą pitną.
  • Należy zawsze wybierać płyn chłodzący, który jest zalecany przez producenta samochodu.
  • Na stronie internetowej MPM www.mpmoil.pl można łatwo i szybko sprawdzić, jaki płyn chłodzący jest zalecany dla danego samochodu.

W razie pytań:

Skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #2 - CS · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - DE · 716,64 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EL · 706,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN · 993,39 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN-UK · 1 003,96 KB
MPM OEM Newsletter #2 - FR · 717,92 KB
MPM OEM Newsletter #2 - HU · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - IT · 959,26 KB
MPM OEM Newsletter #2 - NL · 699,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - PL · 960,9 KB
MPM OEM Newsletter #2 - RO · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SK · 1,44 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SR · 965,71 KB
MPM OEM Newsletter #2 - UK · 953,46 KB

Aktualności MPM

MPM Sports

Przejdź do MPM Sports
Zamknij