„Creation d'Automobile”

Francuskie marki samochodów są bardzo dobrze znane na naszych ulicach od początku ubiegłego wieku. Francuskimi markami samochodów o dużej pojemności są Renault, Peugeot i Citroën. Niedawno marka samochodów Vauxhall stała się częścią grupy PSA (Peugeot & Citroën). 80% spośród samochodów wyprodukowanych przez francuskich producentów jest sprzedawanych poza Francją. Sukces nie ogranicza się jednak tylko do samochodów; francuskie marki działają również w segmencie samochodów dostawczych.

Francuskie marki samochodów są tradycyjnie znane z progresywnego (czasem nawet odważnego) wzornictwa w połączeniu z wykorzystaniem najnowszych technologii. W dziedzinie silników/skrzyń biegów, francuskie marki samochodów poczyniły w ostatnich latach bardzo indywidualne wymagania dotyczące olejów silnikowych i przekładniowych oraz płynów chłodzących. Wymogi te mają przede wszystkim na celu zapobieganie uszkodzeniom, niepotrzebnemu zużyciu paliwa i oleju oraz, oczywiście, zmniejszanie emisji w celu ochrony środowiska i ludzi.

/assets/cfb55e05-e36d-4e2d-89e5-2cb64c3ab100.png

Podsumowując:

  • Samochody francuskich marek (Renault, Peugeot, Citroën) są wyposażone w najnowocześniejsze technologie mające na celu zapobieganie uszkodzeniom, niepotrzebnemu zużyciu paliwa i oleju oraz, oczywiście, zmniejszenie emisji w celu ochrony środowiska.
  • Francuscy producenci samochodów nakazują obowiązkowe stosowanie specjalnych środków smarnych (silnik i skrzynia biegów), które muszą spełniać specyfikacje marki (specyfikacje OEM).
  • Francuscy producenci samochodów nakazują również stosowanie konkretnych płynów chłodzących dla swoich modeli.

Wskazówki dla warsztatu:

  • Francuskie marki samochodów zazwyczaj używają bardzo zaawansowanej technologii. Technologia ta została opracowana z myślą o komforcie, mocy, momencie obrotowym, oszczędności paliwa, redukcji emisji spalin i zrównoważonej jeździe. Wymaga ona stosowania olejów i płynów zalecanych przez francuskich producentów samochodów.
  • Francuscy producenci samochodów stosują własne (OEM), obowiązkowe specyfikacje olejów silnikowych i przekładniowych, które są dopasowane dla ich technologii. Dla grupy PSA specyfikacje te rozpoczynają się od znaków B71 (np. B71 2296), dla Renault od RN (np. RN 0720).
  • Zawsze weryfikuj informacje zawarte na stronie internetowej MPM (www.mpmoil.nl) w swoim własnym języku (www.mpmoil.pl), aby uzyskać porady dotyczące oleju i płynu chłodzącego dla danego francuskiego samochodu.

/assets/7659bfd8-bbab-44c3-a6c0-a7f5c3737253.png

Oleje i płyny MPM specjalnie dla francuskich marek samochodów

Producenci OEM, tacy jak Renault, Peugeot i Citroën, zazwyczaj stosują silniki i skrzynie biegów, które są w pełni opracowane i produkowane we własnym zakresie. Dla tych silników i skrzyni biegów francuscy producenci samochodów ustalają własne specyfikacje OEM. Uwaga: nie odnoszą się one do ogólnej specyfikacji ACEA lub API. Oczekuje się, że w ramach branży wprowadzone zostaną również nowe specyfikacje olejów dla Opla, ponieważ są one obecnie częścią grupy PSA.

Te specyfikacje staną się tak zwanymi specyfikacjami OV, jak w przypadku Opla / Vauxhalla. MPM posiada szeroką gamę środków smarnych i chłodzących dla francuskich marek samochodów.

/assets/80dc8b2f-3255-47cb-af1e-f2d44e77204c.png

3-cylindrowy silnik benzynowy Turbo PureTech firmy PSA

Europejskie wymogi dotyczące emisji od 2014 r. oraz nowe hybrydowe układy napędowe doprowadziły do wykorzystania nowych technologii w obecnych silnikach i układach napędowych stosowanych przez francuskich producentów samochodów. Niektóre przykłady to powłoka cylindra, zmienny rozrząd zaworów wlotowych i wylotowych, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk benzyny (TGDI) i GPF (filtr cząstek stałych w benzynie). Technologie te mają bezpośredni wpływ na skład silników z olejem przekładniowym. Zjawisko LSPI w silnikach TGDI (patrz również biuletyn MPM OEM numer 4) również wpływa na skład oleju silnikowego. Wszystkie te zmiany prowadzą francuskich producentów samochodów do stosowania własnych, bardzo specyficznych olejów silnikowych i przekładniowych. Dlatego bardzo ważne jest, aby używać właściwego oleju o specyfikacji zalecanej przez producenta. Na stronie internetowej MPM znajdują się informacje o tym, jaki olej jest odpowiedni dla tych samochodów.

Płyny chłodzące

Oprócz specyficznych wymagań dotyczących olejów, zarówno Renault, jak i grupa PSA mają swoje własne wymagania dotyczące płynów chłodzących dla najnowszych modeli samochodów. Na przykład, PSA zaleca płyn chłodzący, który musi być zgodny ze specyfikacją PSA B71 5110 (MPM 86000CPC). Renault ma również swój własny, bardzo specyficzny płyn chłodzący – jest to MPM 86000CRN.

Oba produkty są również dostępne w postaci płynu niezamarzającego (koncentratu). Stosowanie obowiązkowego płynu chłodzącego jest równie ważne dla zapewnienia długiej żywotności silników francuskich samochodów.

/assets/8ca1461d-d73c-4970-a90d-997ca99d7055.png
86000CPC • Płyn chłodzący MPM Premium Longlife Citroën / Peugeot

/assets/1f54ec0b-b0db-4dd2-b036-b31623707e86.png
86000CRN • Płyn chłodzący MPM Premium Longlife Renault

W razie pytań:

Skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #5 - CS · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - DE · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EL · 1,13 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN-UK · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - FR · 1,07 MB
MPM OEM Newsletter #5 - HU · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - IT · 1,25 MB
MPM OEM Newsletter #5 - NL · 873,77 KB
MPM OEM Newsletter #5 - PL · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - RO · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SK · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SR · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - UK · 1,85 MB

Aktualności MPM

MPM Sports

Przejdź do MPM Sports
Zamknij