Dodatek do paliwa: MPM Complete Petrol System Cleaner: niezbędnik zmotoryzowanych

Jak działa środek MPM Complete Petrol System Cleaner?

Nowoczesne silniki benzynowe (turbodoładowane) są coraz częściej wyposażane w system bezpośredniego wtrysku paliwa. Taki system zapewnia moc, spełniając jednocześnie coraz bardziej rygorystyczne wymagania środowiskowe.
afb-2-injectoren.png Jednak te wysokiej jakości układy wtrysku paliwa są wrażliwe na zanieczyszczenia, które mogą powodować awarie i uszkodzenia. Wtryskiwacze paliwa nowoczesnego silnika benzynowego mają malutkie otwory wtryskowe i znajdują się bezpośrednio w komorze spalania. Wtryskiwacze te są narażone w tych miejscach na bardzo wysokie temperatury i ciśnienia. Gdy silnik jest wyłączony, we wtryskiwaczach zawsze pozostaje trochę paliwa. Te resztki paliwa są „zwęglane" w wyniku działania ciepła wokół komory spalania, wskutek czego pozostawiają na wtryskiwaczu niewielką ilość zanieczyszczeń. Proces ten jest powtarzany przy każdym uruchomieniu i zatrzymaniu silnika. To bardzo stopniowe zanieczyszczenie zatyka maleńkie otwory wtryskowe wtryskiwaczy i przyczynia się do nieregularnej charakterystyki układu wtrysku paliwa.

To właśnie ta nieprawidłowość we wtrysku paliwa powoduje nieprawidłowe działanie lub uszkodzenia, takie jak brak biegu jałowego, utrudniony rozruch, zwiększone zużycie paliwa, utrata mocy, a nawet bardzo niepożądany efekt zwany LSPI.

zuiger-lspi-02.png
Tłok uszkodzony przez LSPI


Odkładanie się brudu powtarza się przy każdym wyłączeniu silnika. A w nowoczesnych samochodach z układem stop-start jest to bardzo częste zjawisko!

Podobny proces zachodzi w silnikach benzynowych z wtryskiem pośrednim, ale tutaj głównie zawory wlotowe są zanieczyszczone. Z czasem zanieczyszczenie to spowoduje również usterki w funkcjonowaniu, ponieważ uniemożliwia optymalne spalanie.

Dodanie do paliwa środka MPM Complete Petrol System Cleaner oczyszcza zanieczyszczone wtryskiwacze lub zawory wlotowe. Efekt czyszczenia występuje w momencie, gdy środek wchodzi w kontakt z wtryskiwaczem lub zaworem wlotowym, ale jego obecność zapewnia również, że części te pozostają czyste. Dużą zaletą jest to, że przy wyłączonym silniku, istniejący środek czyszczący nieprzerwanie i natychmiastowo zapewnia utrzymanie czystości wtryskiwacza lub zaworu.

Oprócz czyszczenia i utrzymywania wtryskiwaczy i/lub zaworów wlotowych w czystości, zastosowanie środka MPM Complete Petrol System Cleaner zapobiega również powstawaniu korozji w układzie paliwowym.

Ochrona przed korozją

Środek MPM Complete Petrol System Cleaner zawiera również tak zwany „inhibitor korozji". Dodatek ten chroni części metalowe przed korozją, tworząc warstwę ochronną pomiędzy metalami a paliwem. Ta warstwa chroniąca przed korozją ma ogromną zaletę, szczególnie przy zastosowaniu nowoczesnego paliwa E10, które niestety zwiększa podatność na korozję różnych metali.

Właściwości produktu:

  • Usuwa zanieczyszczenia z wtryskiwaczy i/lub wlotu paliwa jak również z komory spalania i utrzymuje je w czystości.
  • Zapewnia odzyskiwanie energii
  • Zmniejsza zużycie paliwa
  • Pomaga zapobiegać LSPI
  • Pomaga zapobiegać korozji układu paliwowego
  • Zapobiega nieregularnej pracy silnika
  • Ogranicza powstawanie szkodliwych emisji

Środek MPM Complete Petrol System Cleaner może być stosowany we wszystkich 4-suwowych silnikach benzynowych w samochodach osobowych, motocyklach, łodziach oraz maszynach ogrodowych i parkowych wyposażonych lub nie wyposażonych w katalizator. Dawkowanie: 1x 250 ml dla samochodów ze zbiornikiem paliwa o pojemności 40-60 litrów. Dodawać do paliwa podczas każdego serwisu w warsztacie i raz na 2 000 km (klient). Najlepiej wlać do zbiornika paliwa bezpośrednio przed tankowaniem.

AD01000_AD01250.png
Nr artykułu: AD01250

W razie pytań:
Skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM

Podsumowanie:

Nowoczesne silniki benzynowe (turbodoładowane) są coraz częściej wyposażane w układy bezpośredniego wtrysku paliwa. Wtryskiwacze tych układów są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia znajdujące się w dzisiejszych nowoczesnych paliwach, ze wszystkimi związanymi z tym konsekwencjami. Zastosowanie środka MPM Complete Petrol System Cleaner jest prostym i bardzo skutecznym sposobem na usunięcie zanieczyszczeń i korozji z układu paliwowego oraz zapobieganie ich występowaniu, a tym samym na uniknięcie awarii i uszkodzeń.

Wskazówki dla warsztatu:
  • Zanieczyszczone wtryskiwacze mogą być przyczyną wszelkiego rodzaju usterek, takich jak: nierówna praca na biegu jałowym lub utrudniony rozruch, zwiększony poziom emisji, zwiększone zużycie paliwa i utrata mocy.
  • Nieoptymalny wtrysk paliwa może skutkować powstawaniem zjawiska „LSPI".
  • Poważne uszkodzenia silnika, np. uszkodzenie tłoków, może być wynikiem zjawiska LSPI spowodowanego zanieczyszczeniem na wtryskiwaczach.
  • Słabe działanie katalizatorów może być powodowane przez słabo działające wtryskiwacze.
  • Silniki z układem „start-stop" są szczególnie podatne na przyspieszone zanieczyszczenie wtryskiwaczy.
  • Aby zapobiec uszkodzeniu lub wadliwemu działaniu, podczas każdego serwisu należy dodać do paliwa środek MPM Complete Petrol System Cleaner.
  • Doradzić klientowi, aby stosował środek MPM Petrol Complete System Cleaner po przebyciu każdych 2000 km poprzez dodanie go do paliwa, najlepiej bezpośrednio przed tankowaniem.
OEM News
MPM OEM Newsletter #12 - CS · 610,69 KB
MPM OEM Newsletter #12 - DE · 647,07 KB
MPM OEM Newsletter #12 - EL · 705,4 KB
MPM OEM Newsletter #12 - EN · 648,12 KB
MPM OEM Newsletter #12 - FR · 663,72 KB
MPM OEM Newsletter #12 - HU · 658,19 KB
MPM OEM Newsletter #12 - IT · 645,33 KB
MPM OEM Newsletter #12 - NL · 667,2 KB
MPM OEM Newsletter #12 - PL · 676,96 KB
MPM OEM Newsletter #12 - RO · 741,54 KB
MPM OEM Newsletter #12 - SK · 811,44 KB
MPM OEM Newsletter #12 - SR · 658,41 KB
MPM OEM Newsletter #12 - SV · 634,35 KB
MPM OEM Newsletter #12 - UK · 632,87 KB

Aktualności MPM

MPM Sports

Przejdź do MPM Sports
Zamknij