NOWOŚĆ! MPM 21000LV Brake Fluid Low Viscosity DOT 5.1 LV

Układy hamulcowe pojazdów hybrydowych i elektrycznych (EV) wymagają nowej generacji płynów hamulcowych. Dzieje się tak dlatego, że pojazdy te inaczej wykorzystują układ hamulcowy w porównaniu z konwencjonalnymi pojazdami wyposażonymi tylko w silnik spalinowy.

W pierwszych modelach hybrydowych stosowano jeszcze płyny DOT 4 lub nawet DOT 3. Jednak w ciągu ostatnich 20 lat układy hamulcowe bardzo się rozwinęły. Płyn hamulcowy o niskiej lepkości DOT 5.1 jest więc stosowany w obecnej nowej generacji hybryd i pojazdów elektrycznych.

Wymieniliśmy najważniejsze właściwości nowego płynu MPM DOT 5.1 LV poniżej:

/assets/8c8a7f77-f21f-458f-a67c-73c4b9e7a9eb.png

21000LV BRAKE FLUID LOW VISCOSITY DOT 5.1 LV


Jednostki opakowaniowe:

ART.NR.
OBJĘTOŚĆ
ZA SZTUKĘ
NA PALETĘ
21500LV
500 ML
12
-
21001LV
1 L
6
450
21005LV
5 L
4
112
21020LV
20 L
1
30
21060LV
60 L
1
6
21250LV
205 L
1
2
21999LV
1000 L
1
-


Ochrona antykorozyjna

Nowy płyn hamulcowy MPM jest higroskopijny, co oznacza, że przyciąga wilgoć (z wyjątkiem płynów hamulcowych na bazie silikonu). Wilgoć może dostać się na przykład przez plastikowy zbiornik płynu hamulcowego lub przez przewody hamulcowe. Płyn hamulcowy powinien być zatem wymieniany co 24 miesiące. Zwłaszcza w przypadku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, gdzie utrzymanie niskiej przewodności elektrycznej jest niezbędne. Pojazdy te w mniejszym stopniu wykorzystują hydrauliczny układ hamulcowy, ponieważ znaczna część hamowania odbywa się przy użyciu silnika elektrycznego w celu odzyskania energii. To sprawia, że układ hamulcowy jest bardziej podatny na korozję.


Wysoka temperatura wrzenia

Hydrauliczny układ hamulcowy jest wykorzystywany w mniejszym stopniu, ale za to poddawany jest znacznym obciążeniom. Pojazdy hybrydowe i elektryczne mają większą masę ze względu na akumulatory, a w połączeniu z hamowaniem przy dużych prędkościach może to powodować znaczny wzrost temperatury. Dlatego istotne jest, aby płyn hamulcowy miał wysoką temperaturę wrzenia.


Niska lepkość

Płyn DOT 5.1 LV ma bardzo niską lepkość, która pozwala mu na szybkie przemieszczanie się w układzie hamulcowym. W efekcie układ hamulcowy reaguje szybciej, tym samym poprawiając bezpieczeństwo na drodze.


Przewodność elektryczna

Płyn hamulcowy DOT 5.1 LV ma niską przewodność elektryczną. Z punktu widzenia bezpieczeństwa niższa przewodność zmniejsza niebezpieczeństwo w razie wypadku lub pożaru.


MPM 21000LV w porównaniu z MPM 21000

Płyn hamulcowy MPM DOT 5.1 LV o numerze części 21000LV przewyższa pod każdym względem normalny płyn MPM DOT 5.1, numer części 21000. Produkt ten może być zatem stosowany wszędzie tam, gdzie zalecany lub stosowany jest normalny płyn hamulcowy DOT 5.1.


W razie pytań:
Skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM.

Product News
Product News 21000LV_CZ · 788,94 KB
Product News 21000LV_DE · 755,7 KB
Product News 21000LV_EN · 720,4 KB
Product News 21000LV_GR · 821,74 KB
Product News 21000LV_ES · 755,12 KB
Product News 21000LV_FR · 677,05 KB
Product News 21000LV_HU · 702,65 KB
Product News 21000LV_IT · 673,6 KB
Product News 21000LV_NL · 676,12 KB
Product News 21000LV_PL · 828,68 KB
Product News 21000LV_RO · 819,85 KB
Product News 21000LV_SK · 797,55 KB
Product News 21000LV_SL · 696,38 KB
Product News 21000LV_SR · 788,9 KB
Product News 21000LV_SV · 678,63 KB
Product News 21000LV_UK · 888,65 KB

Aktualności MPM

MPM Sports

Przejdź do MPM Sports
Zamknij