Układy hamulcowe pojazdów hybrydowych i elektrycznych (EV) wymagają nowej generacji płynów hamulcowych. Dzieje się tak dlatego, że pojazdy te inaczej wykorzystują układ hamulcowy w porównaniu z konwencjonalnymi pojazdami wyposażonymi tylko w silnik spalinowy.
W pierwszych modelach hybrydowych stosowano jeszcze płyny DOT 4 lub nawet DOT 3. Jednak w ciągu ostatnich 20 lat układy hamulcowe bardzo się rozwinęły. Płyn hamulcowy o niskiej lepkości DOT 5.1 jest więc stosowany w obecnej nowej generacji hybryd i pojazdów elektrycznych.
Wymieniliśmy najważniejsze właściwości nowego płynu MPM DOT 5.1 LV poniżej:
21000LV BRAKE FLUID LOW VISCOSITY DOT 5.1 LV
Jednostki opakowaniowe:
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Ochrona antykorozyjna
Nowy płyn hamulcowy MPM jest higroskopijny, co oznacza, że przyciąga wilgoć (z wyjątkiem płynów hamulcowych na bazie silikonu). Wilgoć może dostać się na przykład przez plastikowy zbiornik płynu hamulcowego lub przez przewody hamulcowe. Płyn hamulcowy powinien być zatem wymieniany co 24 miesiące. Zwłaszcza w przypadku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, gdzie utrzymanie niskiej przewodności elektrycznej jest niezbędne. Pojazdy te w mniejszym stopniu wykorzystują hydrauliczny układ hamulcowy, ponieważ znaczna część hamowania odbywa się przy użyciu silnika elektrycznego w celu odzyskania energii. To sprawia, że układ hamulcowy jest bardziej podatny na korozję.
Wysoka temperatura wrzenia
Hydrauliczny układ hamulcowy jest wykorzystywany w mniejszym stopniu, ale za to poddawany jest znacznym obciążeniom. Pojazdy hybrydowe i elektryczne mają większą masę ze względu na akumulatory, a w połączeniu z hamowaniem przy dużych prędkościach może to powodować znaczny wzrost temperatury. Dlatego istotne jest, aby płyn hamulcowy miał wysoką temperaturę wrzenia.
Niska lepkość
Płyn DOT 5.1 LV ma bardzo niską lepkość, która pozwala mu na szybkie przemieszczanie się w układzie hamulcowym. W efekcie układ hamulcowy reaguje szybciej, tym samym poprawiając bezpieczeństwo na drodze.
Przewodność elektryczna
Płyn hamulcowy DOT 5.1 LV ma niską przewodność elektryczną. Z punktu widzenia bezpieczeństwa niższa przewodność zmniejsza niebezpieczeństwo w razie wypadku lub pożaru.
MPM 21000LV w porównaniu z MPM 21000
Płyn hamulcowy MPM DOT 5.1 LV o numerze części 21000LV przewyższa pod każdym względem normalny płyn MPM DOT 5.1, numer części 21000. Produkt ten może być zatem stosowany wszędzie tam, gdzie zalecany lub stosowany jest normalny płyn hamulcowy DOT 5.1.
W razie pytań:
Skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM.